El conte és una gran eina pedagògica però necessitem adaptar-lo per poder donar resposta a les necessitats cognitives i sensorials dels alumnes amb nee, per això convertim el conte en una vivencia sensorial i interactiva.
Com ho fem: agafem l’essència del conte oral o rondalla on el públic escolta en rotllana al voltant del contacontes que explica, gesticula o canta, i afegim alguns estímuls : olors, textures, instruments, titelles…. que ajudaran al nen/a a centrar l’atenció, a participar activament i a gaudir de la història.
És una activitat de comunicació i joc, on treballem a través d’una experiència sensorial amb elements de l’estimulació basal, d’integració sensorial i de les sales multisensorials.
Aquest trimestre hem volgut trencar un tòpic i hem treballat que ELS LLOPS NO SÓN DOLENTS, són caçadors.
A través de contes tradicionals i moderns hem descobert que a LA CAPUTXETA VERMELLA surt un llop mentider, a L’OVELLETA QUE VA VENIR A SOPAR hi ha un llop bo, a ELS 3 PORQUETS apareix un llop bufador, a LES 7 CABRETES el llop és un golafre i que EL LLOP ENFADAT vol petons. I… vet aquí un llop diferent que aquest conte es va fonent!